Öne Çıkanlar MHP İL BAŞKANI IŞIKVERDEN 19 MAYIS MESAJI BAŞKAN ŞERİFOĞULLARI: YENİ TAZİYEEVİNİ HİZMETE SUNDUK ŞEHİT ANNELERİNİ YALNIZ BIRAKMADI suriye BAŞKAN HAVABULUTTAN TEŞEKKÜR MESAJI

Bu haber kez okundu.

HEPİMİZİN GÜNDEMİ GEÇİM İTTİFAKI

Çanta dağıtımı sonrasında il yönetim kurulu üyeleri ile birlikte Pazar esnafı ve alışveriş için pazara gelen vatandaşların sorunlarını ve sıkıntılarını dinlendi

İl Başkanı Abdullah Akın’ın Konuşma Metni; ’Hepimizin Gündemi Aynı Geçim İttifakı kapsamında yaptıkları ziyaretleri değerlendirdi.

Başkan Akın, Yaptığı açıklamada, “ Gerçekten her yerde olduğu gibi burada da bazı esnaflarımızın özellikle Pazarcı esnafımızın sorunlarının ötelendiğini fark ettik.

Daha çok siyasilerin seçim zamanlarından önce buraya geldiklerini ifade ettiler. Kendi konuşmalarına da yer vereceğiz onlarda izlemiş olacaksınız.

Seçim zamanına kadar bu sonlarında hiçbir şekilde çözülmediğini Defalarca talepte bulunmalarına rağmen buradaki sorunlarına çözüm üretilemediğini ifade ettiler.

Özellikle pazar yerlerinde kendi ihtiyaçlarını karşılayacak insani ihtiyaçlarını karşılayacak yapıların olmadığını özellikle tuvalet, abdesthane, mescit ve kapalı pazar alanı gibi ihtiyaçların olmadığını ifade ettiler.

Bunların aciliyet ile Elazığ Belediyesi tarafından çözülmesi gerekiyor.

Aynı zamanda cumartesi günü komisyoncuların tatil yapmasından dolayı cuma gününden bazı meyve sebzeleri teslim almak zorunda kalıyorlar.

Bu cumartesi pazarına kadar olan süreçte ki zamanda sebze ve meyveler bayatlıyor.

Dolayısıyla pazarcı esnafımızın da bu anlamda sıkıntılarının olduğunu bu konun çözümünün ise kendilerine Soğuk hava deposu yapılarak çözüme kavuşacaklarını ifade ettiler.

Bu da çok önemli bir ihtiyaç olarak görünüyor.

Biz Saadet Partisi Elazığ İl Başkanlığı olarak vatandaşlarımızın sorunlarını onların içine inerek onlarla birebir konuşarak çözmeyi hedefliyoruz.

Tabii ki dernek başkanları da bizim için çok önemli ancak gördüğümüz kadarıyla dernek başkanları da kendi esnaflarının sorunlarını dile getirme hususunda bazı çekinceler taşıyorlar.

Her yerde olduğu gibi bazı noktalarda iktidar tarafından baskı altına alındığı için maalesef bazı yapılar görevini tam anlamıyla sürdüremiyor.

Bugün gördüğümüz üzere İktidar tarafından hem adalet hem de çeşitli kamu mekanizmaları bazı korku ve endişelerden dolayı baskı altında burada da görüyoruz ki esnafların kümelendiği derneklerde sorunlarını bazı çekincelerden dolayı dile getiremiyorlar.

Bu anlamda siyasetin sorunları çözücü anlamda hareket etmesi gerekiyor. Bazı kamu mekanizmaları üzerinde baskı kurmaktan vazgeçmelerini biz Saadet Partisi olarak düşünüyoruz.”

Diye konuştu.

İKİNCİ SINIF VATANDAŞ DURUMUNA DÜŞÜRÜLDÜK

Saadet Partisinin esnaf gezisinde konuşan esnaf ikinci sınıf vatandaş durumuna düşürüldüklerinden yakınarak, “ Pandemi sürecinde herhangi bir destek görmedik.

Ne hükümetten ne belediyeden hiçbir şekilde destek görmedik.

Bir nevi İkinci bir sınıf vatandaş durumuna düşürdüler.

Pandemi sürecinde pazar yerlerini kapattılar.

Yani büyük bir pazar yerini kapatmak demek çalışanlar ev halkı ve aracılarıyla birlikte beş bin altı bin kişilik dev bir kesimin hepsini yok sayarak destek vermediler.

Belediye başkanı Şahin Şerifoğulları bir defa bile gelip 17 gün bir kapanma süresi boyunca bu esnafa destek vermedi.

Bu bir yana en azından pazar işgaliye ücretlerini pandemi nedeniyle pazar esnafımızdan almayalım bile demeyip, maddi destek konusunu geçtik manevi destek olarak yine arkamızda duran olmadı.

Yani bismillah siyasi olarak bu pazar alanında sadece sizi gördük başkanım ama konuşmaya gelince herkes bülbül gibi ötüyor yanınızdayız diyerek ama icraata gelince kimse yanımızda durmuyor.     Dediler.

Bir başka esnaf’ta sebze halindeki uygulamadan şikayetçi olduklarını ifade ederek, “ Sebze halinin kapanması örneğin; kapanmasını kabul ediyoruz.

Biz malımızı getirdiğimiz zaman 9 dan itibaren giriş çıkışlar yasak oluyor.

Ama köylü malı olunca bir özellik tanıyor 11 -12'ye kadar giriş çıkış serbest oluyor ve köylü malını getirip götürebiliyor.

Bize ise saat dokuz olunca gelemezsin gelsen bile çıkamazsın deniliyor. Ben Cuma pazarının içinden saat 9 da çıkıyorum. Ben o kadar kısıtlı bir sürede nasıl gideceğim? oraya artı birde bu yaz döneminde kış olsa neyse sebzemiz meyvemiz çürüyor.

Yönetim bizler için sabah 9 -10'a kadar müsaade etse gelip alıp hali kapatın deseler onu da demiyorlar. malımız bu yaz sıcağında açık hava da beklemekten çürüyor.

Köylü için tanınan ayrıcalıktan bizde faydalanmak istiyoruz.

İki tane hal komisyoncusunun demesiyle cumartesi günü hali tatil yapmışlar” Dedi.

Pazar yerlerinde en büyük sınıtının lavabo olmayışından yakınan pazarcı esnafı, “ Her şeyden öte en büyük ihtiyacımız lavabo; pazarcı Esnafı olarak cami yakın ama bizim pazara özel olarak temiz sağlıklı lavabomuz olmasını istiyoruz.

İkinci aşamada ise mescidimiz olmasını istiyoruz.

Pazar esnafı olarak veya müşterilerimiz açısından da bay ve bayanlarında kullanabileceği bir mescit ve lavabo olmasını en azından küçük bir çocuk olduğu zaman ihtiyacı için nereye gideceğini bilemiyor.

Üçüncü olarak ise az önce hava biraz bozulunca şemsiyeleri tutmaya çadırları kurmaya başladık.

Ama kapalı bir alan olduğu zaman hem temiz hem de sağlığa uygun olur.

Sizce bunlar niye yapılmıyor?

Yani mesela yıllardır bu sorunlar hep var. Wc yok, soğuk hava deposu yok; yıllardır bilinen şeyler yani niye bunlar yapılmıyor.

Yani başkanım siz böyle söyleyince seçim olacağı zaman bir iki ay önceden sözler veriliyor.

Pazar alanlarının yapılacağını üzerlerinin ise kapalı olacağını söylerler. Yani her zaman söylemek için kullanacakları vaatler olması için bir yerde bırakıyorlar” Diye konuştu.

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.