Öne Çıkanlar arınma ve kurtuluş gecesidir Fide Dağıtımı Devam Ediyor TUNCER: EN KALİTELİ HİZMETİ SUNMAYA DEVAM EDİYORUZ Çalışmaları Yerinde İnceledi Elazığ Belediyesi Toplu Taşımada Boş Koltuk Uygulaması Başlattı

Bu haber kez okundu.

AMACIMIZ ÖRNEK BİR MÜFTÜLÜK BİNASI

Elazığ İl Müftüsü İrfan Üstündağ, basın mensuplarıyla bir araya gelerek, yaptıkları hizmetler ve çalışmalar ile ilgili bilgiler verdi. Müftü Üstündağ, ders çalışma ve sosyal alanlarıyla çok donanımlı Türkiye’de örnek gösterilecek bir müftülük binası düşüncesi olduğunu söyledi…

Gazetemiz Genel Yayın Yönetmeni M.Nafiz Koca ve yazarlarımızdan Murat Ünal’ın gündeme taşıdığı Müftülük Sitesi ile ilgili de konuşan İl Müftüsü İrfan Üstündağ, “Bir resmi kurumumuz var. İnşallah görüşmeler sonuçlanırsa taşınmayı düşünüyoruz.”dedi.

HABER: GÜLÇİN TURGUT

Elazığ İl Müftüsü İrfan Üstündağ, düzenlediği basınla tanışma toplantısında medya mensuplarıyla bir araya geldi. İl Müftüsü Üstündağ  eğitim çalışmalarından din hizmetlerine kadar bir çok konuda açıklamada bulundu. Programa İl Müftüsü Yardımcısı Özer Çömert,  İl Müftüsü Yardımcısı Tayyip Tüz, Fırat Üniversitesi İlahiyet Fakültesi Dekanı Veysel Özdemir, Elazığ Basın ve Medya Cemiyeti Başkanı Nafiz Koca da katıldı.

Toplantıda  Müftülük Sitesi ile ilgili  açıklamalarda bulunan Müftü İrfan Üstündağ, binayla ilgili bir netlik olmadığını görüşmelerin devam ettiğini söyledi. Hedefleri arasında Elazığ’a güzel bir müftülük binası kazandırmak olduğunu söyleyen Müftü Üstündağ, “Bir arsa var, alabilirsek, benim bir düşüncem var. Bir müftülük binası, binasının yanında gençlik binası, gençler geldiği zaman kafesi, kitabı, ders çalışması alanı olarak çok mükemmel bir yer düşünüyoruz. Bunun yanında kadın merkezi. Yanında spor halı sahası, bir de konferans salonu.” dedi.

MÜFTÜLÜKTEN MANEVİ DESTEK HİZMETİ

Elazığ İl Müftüsü İrfan Üstündağ, Müftülük olarak Diyanet İşleri Başkanlığı rehberliğinde manevi danışmanlık ve rehberlik hizmeti verdiklerini söyleyerek, “Müftülüğümüzün yürüttüğü rutin işler; Camilerimizin açık tutulması, Kur'an kurslarımızın açık tutulması gibi işlerimizin dışında çeşitli kurumlarla anlaşmalarımız var. Protokollerimiz var. Bu protokoller çerçevesinde o kurumlarda manevi rehberlik hizmetleri veriyoruz. Manevi destek veriyoruz. Mesela Kredi Yurtlar Kurumlarının hepsinde bizim birer tane manevi rehberimiz, danışmanımız var. Hocamız günün belirli saatlerinde orada bulunuyor.  Buradaki öğrencilerimizin manevi destekleriyle ilgileniyor. Kız ve erkek yurtlarımızda var. Hastanelerde var, onlar bizim manevi rehberlerimiz.” dedi

DANIŞMANLARIMIZ, REHBERLERİMİZ VAR

Uygulama kapsamında, Çocuk evleri ve cezaevlerinde de hocaların olduğunu dile getiren Müftü İrfan Üstündağ, “Çocuk evleri, oralarda bizim manevi danışmanlarımız, rehberlerimiz var. Cezaevlerinde özellikle personelimiz bulunuyor. Vaizlerimiz var. Kadrolu personelimiz. Bir öğretmen gibi ders yapıyorlar salonlarda, koğuşları ziyaret ederek bu dersleri yapıyorlar. Tabii ki kadrolu hocalarımızın dışında biz oralara görevlendirdiğimiz hocalarımızı da gönderiyoruz. Kadrolu hocalarımız yetmiyor.” şeklinde konuştu.

İKİ TANE GENÇLİK MERKEZİMİZ VAR

Müftü İrfan Üstündağ, gençlere yönelik hizmetleri olduğunu belirterek, “Üniversitemizde iki tane gençlik merkezimiz var. Erkek, kız öğrencilerimize yönelik okulun açık olduğu süre içerisinde devamlı bir manevi rehber hocamız bulunuyor. Çeşitli programlar yapıyoruz. Aynı şekilde camilerimizde de böyle küçük de olsa kendine mahsus gençlik merkezlerimiz var. Orada da mahallenin gençlerine yönelik hizmetlerimiz var.” ifadelerini kullandı.

AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROMUZ VAR

Elazığ İl Müftülüğünce; Aile ve Dini Rehberlik Bürosu’nun faaliyette olduğunu, aile ortamındaki huzurun, sevginin, saygının arttırılması için çaba sarf ettiklerini söyleyen Müftü Üstündağ, “Aile ve Dini Rehberlik büromuz var. Kadın ve aile konusunda çalışıyorlar. Orada bir koordinatörlük başlığı altında, kadınlarla, aileyle ilgili sorunlar, onların geliştirilmesi, güzelleştirilmesi, aile ortamındaki huzurun, sevginin, saygının arttırılması için gayretler sarf ediyoruz.”dedi.

ENGELLİ KARDEŞLERİMİZLE İRTİBAT KURUYORUZ

Engelli vatandaşlara yönelik projeleri olduğunu söyleyen Müftü Üstündağ, “Engelli kardeşlerimizle de irtibat kuruyoruz. Mesela bununla ilgili olarak şu anda 3 müdürlükle birlikte organize ettiğimiz düzenlediğimiz bir projemiz var. İmzadan çıktı. Yeni yürürlüğe koyduk. Engelli kardeşlerimizle hayatı paylaşma, üniversite öğrencileriyle onları buluşturma güzel bir kaynaşma oluyor. Hem de farkındalık oluyor.”şeklinde konuştu.

ÖNEMLİ BİR GÖREV ALANLARINDAN BİR TANESİ KUR'AN KURSLARIMIZ

Müftülük olarak Kur’an Kurslarına çok önem verdiklerini söyleyen Müftü Üstündağ, “Bizim İl Müftülüğümüzün önemli bir görev alanlarından bir tanesi Kur'an Kurslarımız. Bu Kur'an kurslarımız ihtiyaç odaklı kurslar. İhtiyaç odaklı şu demek. İhtiyaca binaen açılıyor. Mesela herhangi bir mahallede biz burada kurs istiyoruz veyahut da tefsir kursu istiyoruz diyorlarsa uygun bir mekân olursa veyahut da biz kendi mekânlarımızda buralarda kurs açıyoruz.” ifadelerini kullandı.

ÖĞRENCİ KURSLARI DA GELİŞTİ

4 – 6 yaş grubu çocuklara yönelik Kur’an Kursları düzenlediklerini belirten Müftü Üstündağ,  “Son zamanlarda öğrenci kursları gelişti. 4-6 yaş grubu Kur’an Kurslarımız var. Şu anda revaçta olan kurslarımızın başında geliyor. Okul öncesi eğitim şu anda Elazığmız’da bini aştı. Bu seneki kayıtlarımız Bin 12 öğrenci.“ dedi.

EN BÜYÜK SIKINTI MEKÂN EKSİKLİĞİ

Kursları düzenlerken mekân sıkıntısı yaşadıklarını kaydeden Müftü Üstündağ, “4-6 yaş grubu kurslarında bizim karşılaştığımız en büyük sıkıntı mekân eksikliği. Çünkü buraların mekânlarının birazcık farklı olması gerekiyor. Bu noktada çeşitli gayretlerimiz var. İnşallah yakın bir zamanda bir ilkin temelini atmış olacağız. 4-6 yaş grubundan başka olmayacak. İçeride oyun salonu olacak. Bahçede oyun alanları olacak. Böyle birkaç tane binayı Elazığ'a kazandırmayı düşünüyoruz.”ifadelerini kullandı.

PROJELERİ ELAZIĞ’A KAZANDIRMAYA ÇALIŞIYORUZ

Hedefledikleri projeleri Elazığ’a kazandırmak için ellerinden gelen çabayı sarf edeceklerini dile getiren Müftü Üstündağ,  “Elazığmız’da birkaç tane proje olması gerekiyor. Biz onu takip edip kavuşturmaya çalışacağız inşallah. Değişik mahallelerde Yatılı Kur'an kurslarımız var. Yatılı Kur'an kurslarımız genellikle hafızlık yapan öğrencileri barındırıyor. Ortaokul ve lise öğrencilerine ayrı ayrı kurslara alıyoruz. “ dedi.

DERECEYE GİRİYORUZ

Yatılı kurslarda ki öğrencilerin başarılarıyla da göz doldurduğunu söyleyen Müftü Üstündağ, “Allah'a hamd ederek şükrederek, yatılı kurslarımızla ilgili şunu söyleyebilirim. Yatılı kurslarımızdaki öğrencilerimiz hakikaten başarılılar. Türkiye çapında birçok dereceye giriyoruz. Mesela geçen yıl hafızlık yarışmasında Türkiye üçüncülüğünü aldık. Kızlarda ve erkeklerde. Bu sene geçtiğimiz hafta sonu Zeynep Karabulut isimli kızımız Çatalçeşme Yatılı Kız Kur'an kursunda Türkiye üçüncüsü oldu. Bu hakikaten güzel bir başarı, birçok hafız öğrenci var, büyük kurslar var. Yine bir öğrencimiz hafızlık bölge yarışmasında birinci oldu. Cumartesi günü Türkiye Finaline katılacak erkek öğrencimiz var . İnşallah onun da derece getireceğini ümit ediyoruz. Girdiğimiz yarışmalarda elhamdülillah çeşitli dereceler alıyoruz.”dedi.

YATILI KURSLARIMIZI DAHA İLERİLERE GÖTÜRMEK İSTİYORUZ

Hafızlık, yatılı kursları daha iyi yere taşımanın gayretinde içinde olduklarını söyleyen Müftü Üstündağ, “İnşallah hep birlikte Elazığlı kardeşlerimizle hayırseverlerimizle birlikte bunu yapacağız.” diye konuştu.

HAC HİZMETLERİMİZ DEVAM EDİLİYOR

Hac hizmetlerinin rutin olarak devam ettiğini söyleyen Müftü Üstündağ, “Nüfusa göre belirli bir kontenjanı var. O kontenjanı kullanıyoruz. Bu sene de Elhamdülillah hacılarımız memnun bir şekilde hacılarını yaptı geldiler.”dedi.

HAC KAYITLARIMIZ BAŞLADI

Hac kayıtlarının başladığını ve 11 Ekim’e kadar kayıtların devam edeceğini belirten Müftü Üstündağ, “Dün itibarıyla hac kayıtlarımız başladı. 11 Ekim'e kadar inşallah hac kayıtlarımız devam edecek. Önceki dönemde kayıt olan kardeşlerimizin bir kayıt yenilemesi gerekmiyor. Onların kayıtları otomatik olarak yenilenecek. Ama hiç kaydı olmayan kardeşlerimizin bu tarihler arasında hac kayıtlarını yaptırmaları gerekiyor.” şeklinde konuştu.

ELAZIĞLI UMRECİLERİMİZ UÇAĞI DOLDURUYOR

Umre hizmetlerinde Elazığ’ın güzel bir teveccühü olduğunu kaydeden Müftü Üstündağ, “Umre müracaatlarımız, ziyaretçilerimiz emsal illerden çok daha fazla. Elazığ'dan özel uçak kaldırıyoruz. Yani bu her zaman yapılabilecek bir şey değil. Bu sene de 3 tane özel uçak planladık. Yani özel uçak şu demek. Bizim Elazığlı umrecilerimiz dolduruyor hepsini. Biz onu Elazığ'dan kaldırıyoruz. Ama uçağı dolduramadığımız zaman umrecilerimizi başka yere gönderme durumunda kalabiliyoruz. O zaman onlara bir sıkıntı oluyor. Bu sene de 3 tane uçağı doldurmayı böyle planlıyoruz. “ dedi.

HARPUT'TA İLK SABAH NAMAZI BULUŞMAMIZI YAPACAĞIZ

Müftülük tarafından organize edilecek sabah namazı buluşmalarının ilkini Pazar günü Harput’ta yapacaklarına dikkat çeken Müftü Üstündağ, “Bir deprem yaşadık. Depremden sonra yaz tatili oldu. Bu önümüzdeki dönemle ilgili birkaç tane proje uygulamamız olacak. Bunları zaman içerisinde daha da arttıracağız. Sabah namazı buluşmalarımızı ilanlarını çıkardık, afişlerini dağıttık. İnşallah bu önümüzdeki Pazar günü Harput'ta ilk sabah namazı buluşmamızı yapacağız. Sonrasında ise her hafta bir camide, bir mahallede gerçekleştireceğiz. Mahallelerimizde böyle bir gün yaşasın diye. Ramazan ayına kadar bu şekilde devam edeceğiz.” ifadelerini kullandı.

CUMA AKŞAMI HATİM DUASI…

Her hafta içi camilerde İl Müftülüğü olarak Hatmi Şerif okutacaklarını ve Perşembe akşamı dualarının yapılacağını söyleyen Müftü Üstündağ, “Anadolu'muzda adettir. Her hafta içi camilerimizde hatmi şerif okutacağız. Geçen sene biraz yaptık. Deprem olunca durmak zorunda kaldı. Her camimizde hafta içi hatim okunacak. Perşembe akşam da okunan o hatmin duasını yapacağız camilerimizde. Bunu da inşallah yaygınlaştırmayı daha kökleştirmeye çalışacağız. “dedi.

DEĞERLERİN İHYASI PROJEMİZ..

Projelerini anlatmaya devam eden Müftü Üstündağ, “ Değerlerin ihyası diye bir proje var. Arkadaşlar proje üzerinde çalışıyor. Her ay bir değerimizi alıp böyle onu tanıtmak, onu ihya etmek ve mesela diyelim bu ay cömertlik değerini işleyeceğiz. Efendim bununla ilgili faaliyetleri yapacağız. Tüm camilerimizde, tüm kurslarımızda bunu gündemde tutacağız.  Bu projemizde nihayet erdiği zaman uygulamaya koyacağız.” şeklinde konuştu.

MEVLİDİ NEBİ VE CAMİLER HAFTASI BİRLİKTE KUTLANACAK

Mevlid-i Nebi Haftası ile Camiler ve Din Görevlileri Haftasının birlikte kutlanacağını da söyleyen Müftü Üstündağ, “Mevlid-i Nebi haftası Eylül Ayının son haftası başlamış olacak. Camiler haftası da Ekim ayının ilk haftasıydı. Bu ikisi birleştiği için bu sene de Mevlidi Nebi ve camiler haftası ortaklaşa birlikte kutlanacak. Mevlid'in de bir haftasını toplumumuzun tüm kesimleriyle birlikte ihya etme hedefindeyiz, gayretindeyiz. Mevlid-i Nebi haftasında inşallah Peygamber Efendimiz İman ve İstikamet konusu işlenecek. Hakikaten bir Müslüman için en önemli şeyi iki kelime.  İman ve bu imanın istikametinde gösterdiği çizgide yaşamak. Bu iki konuyu inşallah işleyeceğiz bu sene. “ dedi.

TÜRKİYE DİYANET VAKFIMIZ VAR

Türkiye Diyanet Vakfı’nın Elazığ’da hizmette olduğunu söyleyerek vakıf hakkında bilgiler veren Müftü Üstündağ, “Bir vakfımız var. Vakfımızla ilgili ben birkaç hususu ifade edeyim. Türkiye Diyanet Vakfı'mız var. Türkiye Diyanet Vakfı'nın genel merkezi Ankara'da. İlçelerimizde ve illerimizde de Türkiye Diyanet Vakfı'nın şubeleri var. Bizim ilimizde şubesi var.”dedi.

VATANDAŞLARIMIZ HAYIRLARINI EMANET EDİYORLAR

Vakıfta 2 bin adet alışveriş yardım kartı dağıtıldığına dikkat çeken Müftü Üstündağ, “Bu şube vasıtasıyla bize vatandaşlarımız hayırlarını emanet ediyorlar. Biz de bu hayırları çeşitli vesilelerle ihtiyaç sahiplerine gelmiş olduğu amaca göre dağıtıyoruz. Dağıtma gayreti içerisindeyiz. Vakfımızla ilgili şöyle birkaç sayı verecek olursak bu ortalama 2 bin adet alışveriş yardım kartı dağıttık.” diye konuştu.

İHTİYAÇ SAHİPLERİ TESPİT EDİLİYOR

“Biz yardımlarımızı dağıtırken cami görevlisi hocalarımız veyahut da Kur'an kursu hocalarımız etraflarındaki ihtiyaç sahiplerini tespit ediyorlar. Biz de onlara bunu emanet ediyoruz.” diyen Müftü Üstündağ,  “Onlar da imza karşılığı dağıtıp dokümanları bize getiriyorlar. Ayrıca çok sayıda giyim kartı dağıttık. Özellikle kurban döneminde ilimizde 2 bin 335 adet yurt içi kurban bağışı oldu. Bu Sayı Müftülüklerimize gelinerek yapılan bağış. “dedi.

ELAZIĞ HALKIMIZ KADİRŞİNAS'TIR

Geçen yıllara göre bağışlarda artış olduğuna vurgu yapan Müftü Üstündağ, “Ben her yerde ifade ediyorum. Elazığ halkımız Kadirşinas'tır. Yardımseverdir. Bu gibi şeylere katkıda bulunur. Bu da güzel bir rakam. Diyanet Vakfı'mızın genel merkezinden bizim ilimize 7 bin kilogram et gönderildi. Bu etleri de yine hocalarımızla ihtiyaç sahibi kardeşlerimize dağıttık. Yine kurban döneminde bin 500 civarında gıda ve hijyen paketi geldi. Bunları biz yine dağıttık kardeşlerimize. “ şeklinde konuştu.

UNUTURSAN YETİM KALIR PROJESİ

“Unutursan Yetim Kalır” projesi hakkında bilgilendirmede bulunan Müftü Üstündağ, “Vakfımız aracılığıyla bu sene yürüteceğiniz ve benim çok önemsediğim bir proje var. Unutursan yetim kalır diye bir proje. Bu projeyi inşallah kartopu gibi büyüteceğiz. Her yetim kardeşimiz maddi destek buldukça arttıracağız bunu. Bir öğrenci kardeşimize 12 ay boyunca 600 lira burs vereceğiz. Yardım geldikçe bu öğrenci sayısında biz artıracağız. Şu anda ilana çıktık. Fazla tanıtım yapmadığımız halde güzel bağışlar geliyor. İnşallah bu sayıyı yükseltmeye çalışacağız. Yardım etmek isteyen hayır sahibimiz ya peşin olarak ya da ben taksitli yardımda bulunabilecek. Bu projeyi sadece bu sene için değil önümüzdeki yıllar içinde inşallah geliştirerek devam ettirmeyi istiyoruz. Vakfımız aracılığıyla bizim yapmış olduğumuz başka işler de var. Yatılı Kur'an kurslarımızın birçok ihtiyacını vakfımız karşılıyor.”dedi.

MÜFTÜLÜK SİTEMİZ HASAR ALDI

6 Şubat K.Maraş depremlerinden sonra yapılan incelemelerde ağır hasarlı olduğu için boşaltılan ve bir camiinin taziye yerleşkesinde hizmete başlayan ve Gazetemiz Günışığı’nın da gündeme taşıdığı Elazığ Müftülük Hizmet binasına ilişkin açıklamalarda bulunan Müftü Üstündağ, “Müftülük sitemiz hasar aldı. Mevzuat gereği orta hasarlı binaların da boşaltılması gerekiyor.  Deprem nedeniyle Elazığ’da bina yok. Resmi kurum binası fazladan var mı diye baktık bayağı ama uygun bir yer bulunamadı. Bulunamadığı için camimizin müştemilatına taşınmış olduk. Camimizin müştemilatında taşınınca tabii ki orası bizim kalıcı bir yerimiz olarak hiç düşünmedik. Yine mekân arayışlarımız devam etti. Bir resmi kurumumuz var. Onlarla görüşmemiz var. İnşallah oradaki görüşmemiz sonuçlanırsa oraya taşınmayı düşünüyoruz. Orası net değil ama inşallah güzel bir şekilde sonuçlanır.“ dedi.

EDİBECAN MÜFTÜLÜK SİTESİNİ BİZ ÖNEMSİYORUZ

Edibecan Müftülük Sitesi'ni önemsediklerini söyleyen Müftü Üstündağ, “Edibecan merhume hanımefendi orayı güzel bir niyetle bağışlamış. Hakikaten onun anısını, onun niyetini, onun maneviyatını ben yaşatmayı kendime görev olarak addediyorum. Çünkü onun ismi kaybolmamalı. Onun dışında oranın binasını yaparken Elazığ halkımızın desteği var. Elazığ'daki kardeşlerimiz oraya maddi kaynak ayırdı, verdi, bağışladı. O açıdan da orası çok değerli. “ şeklinde konuştu.

KAROT ALDIRACAĞIZ

Hasarlı olan Müftülük binasından karot aldıracaklarını da söyleyen Müftü Üstündağ, “Orta hasarlı yerleri aslında ağır hasarlı kabul edip o şekil hareket edelim deniyor ama biz de orada karot aldıracağız. Karotun sonucuna göre hareket edeceğiz. İnşallah karot sağlam çıkar, temiz çıkar. Resmi mevzuatımız neyi gerektiriyorsa, resmi kurumlarımız aracılığıyla onların göstermiş olduğu yolda, ilmin göstermiş olduğu yolda o binada hareket tarzımızı belirleyeceğiz inşallah. “dedi

AMACIMIZ TÜRKİYE’DE ÖRNEK BİR MÜFTÜLÜK BİNASI

Son olarak Müftülük binasıyla ilgili ders çalışma alanları ve sosyal alanlarıyla  çok donanımlı Türki’ye de örnek gösterilecek bir bina düşüncesi olduğunu söyleyen Müftü Üstündağ, “Bir arsa var alabilirsek, benim bir düşüncem var. Bir müftülük binası, binasının yanında gençlik binası, gençler geldiği zaman kafesi, kitabı, ders çalışması alanı olarak çok mükemmel bir yer düşünüyoruz. Bunun yanında kadın merkezi. Yanında spor halı sahası, bir de konferans salonu. İlk binamızı planlayınca diğerlerinin ona göre planlayıp kontrol etmeye çalışacağız. Ben Elazığlı kardeşlerimden bunu yapacağına yardımcı olacağına inanıyorum. Şöyle bir durum da var orada arsa devletin arsası. Arsası olunca ödenek alma imkânımız olmuyor. Belki onu yatırım programına dahil edeceğiz. Hep birlikte bunu gerçekleştireceğiz inşallah Elazığ güzel bir kazanmış olacak.” şeklinde konuştu.

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.