Öne Çıkanlar toki kentsel dönüşüm can kaybı TORAMAN HALK GÜNÜNDE VATANDAŞLARI DİNLEDİ DOĞALGAZ YARDIMI MART AYINDA BAŞLAYACAK BELEDİYE MECLİSİ NİSAN AYI TOPLANTILARI DEVAM EDİYOR istihdamdır…

Bu haber kez okundu.

Motosiklet Kulübü Palu’ya Çıkarma Yaptı

Palu Kültür ve Dayanışma Derneği ve Moto 23 Kulübü tarafından gerçekleştirilen motosiklet gezisi etkinliğe katılanlardan tam not alırken, etkinlik kapsamında  Palu’nun tarihi ve kültürel değerleri de gezildi.

Palu Kültür ve Dayanışma Derneği tarafından organize edilen Palu gezisi kapsamında, 50 Moto23 Kulübü üyesi bir araya geldi.

Pandemi kısıtlamalarının kaldırılmasının ardından en kapsamlı etkinlik olan Palu gezisi için Çevre Yolu’nda toplanan Moto23 Kulübü üyeleri, ilk defa toplu olarak bir araya gelmenin mutluluğunu yaşadıklarını ifade ettiler.

“AMACIMIZ PALU’YU TÜRKİYE’YE VE DÜNYAYA TANITMAK”

Palu Kültür ve Dayanışma Derneği Başkanı Fadıl Ülgen yaptığı açıklamada,  “ Bir takım etkilinler yapmak için Palu’da bulunduk. Hepinizin de bildiği gibi,   24 Ocak 2020 depremi ve ardından ortaya çıkan Covid-19 salgını nedeniyle,  Palu’da, her yıl yaptığımız etkinlikleri yapamadık. Ne yapabiliriz diye düşündük? Motor sporları kulübümüzün yöneticileriyle görüştük.  Palu’da  bu kulübümüzle ilk defa  etkinlik yaptık. Amacımız Palu’yu Türkiye’ye ve dünyaya tanıtmak. Palu’nun kültürel ve tarihi güzelliklerini tanıtmak… Palu,  binlerce yıllık tarihi, onlarca medeniyete ve kültüre ev sahipliği yapmış kadim bir kent. Bu kadim kentin, kültürünü, tarihi eserlerini, inanç turizmini, inanç merkezlerini ve doğasını tanıtmak için arkadaşlarla beraber bir etkinliğe imza attık. 50 civarında motorsiklet sürücüsü arkadaşlarımızla bir yürüyüş yaptık. Murat Vadisi’ne kadar gittik. Palu Konağı’na gittik. Daha sonra Palu’da yapılan yeni yapılan tarihi yerleri ve inanç merkezlerini gezdik. Belediyemizin yaptığı mesire alanını gezdik. Ulu Cami, Osmanlı Hamamı ve Küçük Cami’yi gezdik. Sonra yukarı Palu’ya gittik. Palu kalesini gezdik. Aşmışat yolundan misafirlerimizi Elazığ’a uğurladık. Umarım herkesin memnun olduğu güzel bir gezi olmuştur. Bundan hepimiz bir ilham alacağız. Öyle inanıyorum ki; bu geziden sonra bu etkinlik büyük bir alışkanlık yapacak. Bu kulübümüzle birkaç tane daha etkinlik yapacağız. Palu’yu bir güne sığdıramayız. Palu’nun Beyhan ilçesi ve diğer 36 köyünün de ayrı güzellikleri var. Ayrıca yamaç paraşütü de yapmayı düşünüyoruz. Hepinize katkınız için çok teşekkür ediyorum. “dedi

“SPORCU ARKADAŞLARIMIZIN GEZME İHTİYACI VARDI”

Moto23 kulübü başkanı Salih Şahin yaşanan pandemi kısıtlamaları sonra böylesi bir organizasyonda olmaktan mutlu olduklarını ifade ederek, “ Palu Kültür ve Danışma Derneği Başkanı Fadıl hocamızdan bir davet aldık. Pandemiden sonrada motosikletçi, sporcu arkadaşlarımızın gezme ihtiyacı vardı.  Bu vesile ile bu davete icabet edelim istedik. Güzel Elazığ’ımızın en güzel ilçelerinden olan Palu tarihi dokusu, kültürü, doğasıyla bütün güzellikleri bünyesinde barındıran bir ilçemizdir. Kulüp etkinliğimizi tamamladıktan sonra nasip olursa diğer ilçelerimizi de ziyaret etmek istiyoruz.  Elazığ’ın diğer ilçelerine de kültürel geziler gerçekleştirmek istiyoruz.”             diye konuştu.

“PALU’NUN BENDE HATIRASI DERİN”

Moto23 kulübü 2. Başkanı Serdar Sertdemir çocukluk yıllarının geçtiği tarihi Palu ilçesine yapacakları gezinin kendisi için ayrı bir önem arz ettiğini belirterek, ““ Kulübümüz 2007 yılında kuruldu. Kulübümüz Türkiye Motosiklet Federasyonu’na bağlı resmi bir Motosiklet kulübüdür. Her motor grubunda, büyüklü küçüklü birçok Motosiklet içinde barındıran, gezi ve kültür amaçlı bir kulüptür.  Bu bizim bir hobimizdir. Her insanın bir hobisi olması gerekir. Buna inanıyoruz. Motosiklette bizim hobimiz… Biz şehir kulübü olarak, ilk ziyaretimizi, çocukluğumun geçtiği,  bende hatırası derin olan Palu ilçemize yaptık.  Keyifli bir gezi olduğuna inanıyoruz.  Bizi teşvik eden Palu Kültür Ve Dayanışma Derneği Başkanı Fadıl Ülgen hocama teşekkür ediyorum. Güzel bir gezi olmasını temenni ediyorum. Şuan Elazığ’da 80 üyemiz var. Motosiklete sevdalı bu arkadaşlarla uzak yakın mesafeli gezilerimiz oluyor. Sosyal etkinliklere katılıyoruz. 30 Ağustos, 19 Mayıs kortejlerimiz oluyor. Faaliyetlerimizi bu şekilde sürdürüyoruz. “

Yapılan konuşmaların ardından 50 kişilik moto 23 kulübü üyesi motosiklet tutkunu Palu gezisi için harekât etti.

Motosiklet konvoyu Palu ilçe merkezinde yaptıkları turun ardından Şeyh Ali Septioğlu hazretleri türbesine çıktılar. Palu Der yönetim kurulu üyesi yazar Süleyman Yapıcı, tarihi mekanlar hakkında guruba bilgi verdi.

ŞEYH ALİ SEBTİ HAZRETLERİ

Şeyh Ali Sebti Hazretleri, 1786 yılında Diyarbakır’a bağlı ancak günümüzde Mardin’in Savur ilçesine bağlı olan merkez köylerinden Kırkdirek (Çilsütun)’da dünyaya gelir. Rivayete göre, Çilsütun köyünden kırk tane veli yetişmiştir. Bunlardan kırkıncısı ise Ali Sebti Hazretleri’dir. Bu köye Kırkdirek adı Şeyh Ali Sebti’nin Mevlana Halid Bağdadi’nin (177?-1827) kırkıncı halifesi olduğu için verilmiştir. “Sebti” kelimesi Şeyh Ali Sebti’ye hocası Mevlana Halid–i Bağdadi tarafından tasavvufi bir mahlas olarak verilmiştir. Bu kelime Arap bilginleri tarafından Evlad-ı Resul olanlara iltifat mahiyetinde söylenirmiş.

EN GÖZDE MEKÂNLARDAN TEKE DERESİ KEŞFEDİLMEYİ BEKLİYOR

Gezi gurubu daha sonra Beyhan yakınlarında bulunan Teke Dersi mevkiindeki piknik alanını gezdi. Palu Kaymakamlığı ve belediyesi tarafından düzenlemesi yapılarak hizmete açılan piknik alanı yöre halkının akınına uğruyor.

Geziye katılan gurup Teke Deresi’nin çok güzel bir mekan olduğunu ve Moto23 Kulüp üyeleri olarak yeni keşfedilen piknik alanına daha sonra gelip çadır kuracaklarını söylediler.

GEZİDEN MUTLU OLDUK

Palu Belediye Başkanı Bekir Yıldırım, Palu’ya düzenlenen bu gezinin Palu için çok önemli olduğunu, Palu’nun her yönüyle tanıtılmasına katkı sağaldığını ifade ederek,” Palu ilçemizde gezilecek görülecek çok güzle yerler mevcut. İnanç turizminin yanı sıra kültür ve tarih yönünden çok zengindir. BU güzellikler böylesi etkinliklerle tanıtılmalıdır. Emeği geçen herkese teşekkür ediyor, hoş geldiniz diyorum” Dedi.

PALU’DA HİZMETLER SÜRÜYOR

Palu eski belediye başkanı Efraim Ünalan’da gezi için Palu Der’e teşekkür ettiklerini ifade ederek, Palu için el birliği ile çalıştıklarını hizmet anlamında ellerinden geleni yaptıklarını belirterek,” Herkes konuşuyor biz iş yapıyoruz, Daha güzel bir Palu için el birliği ile gece gündüz çalışıyoruz. Hizmetlerimiz katlanarak devam ediyor. Palu Der’in düzenlediği bu kapsamlı gezi için de tüm katılımcılara teşekkür ediyorum” Dedi.

PALU KONAĞI MİSAFİRLERİ AĞIRLADI

Kafile öğlen yemeğini Palu Konağı’nda yedi. İşletme sahibi Nurettin Bahçeci yaptığı açıklamada,

Palu ilçemizin tanıtımına büyük katkı sağlayacağına inandığım motosiklet ile doğa ve tarih gezisi organizasyonuna katılanları işletmeciliğini yaptığımız Palu konağında ağırlamanın onurunu yaşadık. Tanıtım organizasyonunu düzenleyen Palu kültür ve dayanışma derneği başkanı Fadıl Ülgen, Elâzığ Motosiklet ve Motor Sporları Kulübü Başkanı Salih Şimşek, Serdar Sertdemir, Palu eski belediye başkanı Efraim Ünalan, Belediye Başkanı Bekir Yıldırım, araştırmacı yazar Süleyman Yapıcı ve emeği geçen herkese çok teşekkür ederim.” Dedi.

Yemek sonrası Palu Belediyesi Rafting Spor Kulübü sporcuları Murat Nehri’nde rafting yaptılar. Türbe ziyaretlerinin ardından kafile Aşmışat yolundan Elazığ’a hareket etti.

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.